"Biegając z nożyczkami" bardzo mi się podobało. Znacie jakieś inne filmy w tym kilmacie? Na wstępię piszę, że "Royal Tenenbaums" widziałem i jedynymi rzeczami, które łączą te filmy jest dziwna rodzina i to, że w obu produkcjach gra Gwyn.
Z góry dzięki za tytuły!!! :)
Jedyne, co mi przychodzi do głowy to "Requiem dla snu". Wydają mi się być odrobinę podobne
"Requiem"?! ciekawe w jaki sposób... oO
ze względu na klimat polecam "Jabłka Adama", "Ghost World", może jakieś filmy Burtona, np. "Big Fish", może jeszcze "What's Eating Gilbert Grape?", "Very Annie Mary", "Being John Malkovich", "Blow Dry", "Rules of Attraction", "Little Miss Sunshine", "Twelve and Holding"... niektóre są bardziej podobne, niektóre mniej
W sumie to nic mi nie przychodzi do glowy, ale jeśli podobało ci się "Royal Tenenbaums", to koniecznie obejrzyj inne filmy Wesa Andersona (Szczególnie polecam "Rushmore")
mi przypomina "Garden State" nie wiem czemu.. moze ten klimat taki.. ale naprawde bardzo. :)
pierwszym filmem jaki przyszedł mi do głowy był również "Powrót do Garden state", więc coś w tym musi być ;) Dodatkowo może "Miłego dnia?" a.k.a. "Chumscrubber".
a mi od razu przypomniał się Little Children.. nie wiem do końca dlaczego, ale niewątpliwie warto go obejrzeć, jeśli jeszcze ktoś nie widział ;> pozdro
"sekretarka" jest bardzo w tym stylu, tez kazdy bohater ma jakies problemy natury psychicznej ;)
polecam WACKLESS.perełka........................................................
dla mnie także podobny do tego filmu jest "Hotel New Hampshire" i "Powrót do Garden State", a od siebie dodam filmy Andersona "Magnolia" i "Punch-Drunk Love".
dla tych filmów wspólne jest, to że opowiadają o poważnych problemach w zabawny sposób, bez pretensjonalności.
mnie requiem nie przypominał, a klimatem, w moim odczuciu, psauje do "Rage in Placid Lake" - też o chłopcu wychowanym w patologii. Niezła satyra, tylko brak wątków autobgr.
odrobinę jakby Arizona dream? Ma coś podobnego w klimacie, chociaż oczywiście nie są takie same ;)
Polecam goraco "niezasłane łóżka" i "hight art " hmmmmm moze jeszcze "wyśnione miłości" bardzo fajny film ale troszke inny klimat :)
Dziwi mnie, że nikomu nie skorarzyło się z American Beauty, bo to moje pierwsze i najbardziej nasuwające się skojarzenie,
Nie pytajcie czemu.
Posłuchaj Gościu. Niech nikt z tych "niedzielnych oglądaczy" nie miesza ci w głowie. Jedynym komedio - dramatem ze szczyptą groteski, który przywołuje klimat "Nożyczek" jest "Piknik pod Wiszącą Skałą". Miłego wlepiania gałów.
Ja tutaj muszę się poprawić, bo widzę, że temat wrócił na pierwsze miejsce. Nie chodziło mi o "Piknik..." tylko "Hotel New Hampshire". Podobny poziom groteski i rodzinnych indywidualności.
Jak już ktoś wcześniej napisał - "Powrót do Garden State", a jeśli chodzi o stężenie absurdu, groteski i ogólnego mind-fu*k'a to "Adaptacja" i "Intermission".
filmy Kusturicy
Absolwent
Arizona Dream
Edward Nożycoręki
Co gryzie Gilberta Grape'a
Historie kuchenne
Powder Room
Zagadka Powdera